Digimainontaa

Digimainontaa pelinä.

Ennen mainokset tuotettiin toisin. Ei sen paremmin, mutta eri tavalla. Mainostoimisto suunnitteli ilmoituksen, kuvaaja kuvasi, repro valmisti painopinnan ja kirjapaino painoi.

Sitten tulivat tietokoneet ja tietoverkko. Projektista kehittyi prosessi. Suljetusta tuotantoketjusta avoin aineiston käsittely.

Ja muutos jatkuu.

Digimainonta ei vielä juuri poikkea painetusta mainonnasta. Kirjapainossa painamisen sijaan mainos julkaistaan verkon alustoilla. Aiempaan verrattuna lisäarvoa tuovat datan kerääminen ja asiakkaan mahdollisuus saada laitteestaan yhteys myyjään.

Interaktiivisuus on tavoite, siksi mainonnan kehitys johtaa myyjän ja asiakkaan vuorovaikutuspeliin. Miten vuorovaikutus käytännössä toteutetaan jää nähtäväksi, mutta varmasti siinä käytetään pelaamisen koukuttavuutta. Sillä pelaaminen on alle 40-vuotiaiden suuri, lapsuudesta alkanut, yhteinen kokemus, eivätkä mainostajat jätä sitä hyödyntämättä.


Pidetään yhteyttä!

Pekka Kiirala

pekka@kiirala.com
+358 400 452 747
https://kiirala.com

Studio Pekka Kiirala Ky

Järvenpää, Finland
FI0837424-2

Designed with WordPress